Firma môže ušetriť aj pri nákupoch kancelárskych potrieb

Firmy sa obvykle sústredia na zisky, nových zákazníkov a objednávky. Nie vždy sa myslí na maličkosti, ktoré môžu ušetriť slušné peniaze. Ide aj o kancelárske potreby – perá, spinky, poznámkové bloky, náplne Canon, papier do tlačiarne a podobne. Ušetriť náklady vám môžu premyslené nákupy ale aj lacné tonery.

Firma môže ušetriť aj pri nákupoch kancelárskych potrieb
Firma môže ušetriť aj pri nákupoch kancelárskych potrieb (Foto: unsplash.com)

Nákup kancelárskych potrieb naplánujte

Samozrejme bude nejaký čas trvať, kým dokážete presnejšie odhadnúť, ako dlho vám vydržia náplne Canon, papier, ceruzky, zvýrazňovače a iné kancelárske potreby. Keď nakupujete priebežne to, čo potrebujete, nemáte väčšinou čas zisťovať, kedy ste naposledy kupovali náplne do zošívačky alebo kde ich majú za najvýhodnejšiu cenu. Práve takto sa vám môžu bežné nákupy zbytočne predražovať.

Keď viete odhadnúť koľko čoho potrebujete, môžete objednať všetko naraz a nebudete strácať čas a peniaze nevýhodnými, ale často nutnými nákupmi. Pri väčších objednávkach od jedného dodávateľa môžete získať aj lepšie ceny.

Porovnávajte ceny a podmienky

Keď nájdete dodávateľa, ktorý má v ponuke lacné tonery, ušetríte na iné kancelárske potreby. Nájdite si tiež viacero dodávateľov a vyžiadajte si od nich cenové ponuky, aby ste mohli porovnávať nákupné ceny položiek, ktoré potrebujete. Pri pravidelnom objednávaní tovaru vo veľkom môžete popracovať na zjednávaní výhodnejšej ceny. Overiť si treba aj dostupnosť tovaru, dobu dodania a cenu poštovného.

Ak ste si svojho dodávateľa kancelárskych potrieb vybrali už pred rokmi, nie je na škodu preveriť, či nenájdete výhodnejšiu ponuku. Často sa stáva, že robíte pravidelné objednávky už roky a ani vám nenapadne overiť, či sa medzičasom nevyskytli aj výhodnejšie ponuky. Samozrejme nie je hneď nutné meniť rokmi overeného dodávateľa, ak má kvalitný tovar. Môžete ho osloviť, aby vám skúsil zaslať novú cenovú ponuku. Je to často jedno z najlepších riešení.

Text:PR