Kancelária má byť miestom, kde sa cítite komfortne a kde sa vám pracuje príjemne a produktívne. Zariadiť malý priestor tak, aby bol funkčný a zároveň útulný, bude vyžadovať trochu kreativity a premysleného plánovania. A ak pri tom chcete aj ušetriť, ste správne! Čítajte ďalej, ako vybrať vhodný a nie najdrahší kancelársky nábytok do malej kancelárie a k nemu aj doplnky.

Stôl a stolička sú základ
Podobne ako pri zariaďovaní domu alebo bytu, aj v tomto prípade si treba urobiť plán. Začnite od tých najväčších základných kúskov, medzi ktoré patrí nábytok do pracovne. Potrebovať budete kancelársky stôl, kancelársku stoličku, stolové kontajnery a skrine na uloženie rôznych dokumentov a kancelárskych potrieb.
V malej kancelárii zrejme potrebujete šetriť miestom. Vhodným riešením sa tak môže stať rohový stôl umiestnený do rohu kancelárie. V prípade, ak má byť v miestnosti viacero stolov, lepšou možnosťou je zasa klasický kancelársky stôl. Pre čo najpohodlnejšiu prácu si zvoľte výškovo nastaviteľný stôl, pri ktorom môžete aj stáť.
V prípade kancelárskej stoličky veľmi nie je nad čím špekulovať. Mala by byť ergonomická, nastaviteľná a okrem toho aj pohodlná priamo pre vás. Vyberte si ergonomickú, s nastaviteľnou výškou sedadla, nastaviteľnými opierkami na ruky a primeranou bedrovou opierkou. Veľkou výhodou je vzdušný materiál, ktorý zbytočne neprehrieva telo. Na celodenné sedenie si totiž určite zaslúžite kvalitnú stoličku.
Aby ste pri nákupe stola či stoličky ušetrili, odporúčame navštíviť www.zlavove.sk, kde nájdete široký sortiment za znížené ceny.
Nezabudnite na dobré svetlo
Na to, aby ste všetky šanóny, knihy, kancelárske potreby či elektronické zariadenia mali pekne a prakticky uložené, potrebujete kancelárske skrine. Vybrať si môžete otvorené i uzatvorené riešenia – je dobré zvážiť možnosti podľa toho, čo budete mať v skriniach uložené.
Pod pracovný stôl, prípadne vedľa neho, sa ako úložný priestor dá ešte umiestniť stolový kontajner s uzamykateľnými zásuvkami. Využite aj vertikálny priestor, aby ste ušetrili miesto na podlahe: nad pracovný stôl môžete napríklad umiestniť poličky alebo závesné skrinky. Získate tak ďalší úložný priestor pre dekorácie, knihy alebo rastliny.
Po tom, čo vyberiete kancelársky nábytok, môžete prejsť k doplnkom. Patrí sem napríklad držiak na monitor, notebook či tablet. Držiaky na monitor a ďalšie zariadenia sú výbornou pomôckou pre ergonómiu pracovného prostredia – a navyše aj šetria miesto na pracovnom stole.
Pre vaše oči a celkové zdravie je dôležité osvetlenie. Okrem stropného osvetlenia určite nezabudnite na lampičku na stôl, ktorá vám posvieti pri práci s počítačom. Počítač je tiež dôležitou a často aj drahou kancelárskou pomôckou. Na jeho nákup môžete využiť napríklad tento Alza zľavový kupón a ušetriť tak.
Skladací nábytok tiež ušetrí miesto
Ani rastliny nie sú v kancelárii len tak pre nič za nič. Prečistia vzduch a vytvoria príjemnú atmosféru. Vyberajte si nenáročné druhy rastlín, ktoré nepotrebujú veľa svetla a nezabudnite dotvoriť priestor okrem nich aj dekoráciami, fotografiami alebo obrazmi.
Do kancelárie určite patrí aj kávovar. Toto zariadenia ocenia najmä zamestnanci a môže prispieť aj k socializácii vo firme. Aby ste im zabezpečili kvalitnú kávu, potrebujete aj kvalitný kávovar. Taký môžete nájsť aj vďaka tomuto testu najlepších kávovarov.
Pri zariaďovaní kancelárie môžete vyskúšať aj niektoré z nasledovných tipov: na steny sa hodia svetlé farby, zrkadlá a tiež sklenené alebo priehľadné materiály nábytku, pretože zväčšia a prevzdušnia kanceláriu. Hodiť sa môže aj skladací alebo stohovateľný nábytok, ktorý vám tiež pomôže ušetriť miesto. Tak isto odporúčame investovať do kompaktnej tlačiarne, skenera a iných kancelárskych zariadení, ktoré nezaberú veľa miesta.