Tvorba web stránok pre podnikanie v niekoľkých krokoch

Rýchlo – lacno – kvalitne. Vyberte si dve z troch – to tretie nebude nikdy fungovať. Výroba web stránok vás bude baviť, ak bude výsledok stáť za to.

Tvorba web stránok pre podnikanie v niekoľkých krokoch
Tvorba web stránok pre podnikanie v niekoľkých krokoch (zdroj: unsplash.com)

Názov domény. Čo možno najkratšie a najúdernejšie zapamätateľné slovo, gramaticky správne, nie vulgárne, bez čísloviek a špeciálnych znakov. Akú príponu? Domén v ostatných rokoch vzniklo množstvo, ale je dobré sa držať klasiky, teda na Slovensku .sk, v najhoršom prípade .eu (tie sú lacnejšie).

Dobrý hosting. Dobrý hosting je obľúbený a známy, má kvalitnú technickú podporu, jednoduché ovládanie a skvelé technické zázemie. Áno, hostingov je veľa, malé firmy lákajú na lepšie ceny, ale je lepšie siahnuť po overenej značke, lebo aj ozaj veľké hostingy mávajú občas technické problémy. Otázka je aj či domáci alebo zahraničný – zahraničné môžu byť veľmi kvalitné, ale mierne sa môže zhoršiť ich odozva (ak sú napríklad na druhej pologuli Zeme apod.).

Zrozumiteľné posolstvo. Užívateľ si musí uvedomiť o čom je web v prvých sekundách návštevy webu. Inak odíde. Umelecké logá, orignálne menu, nič nehovoriace titulky vám môžu uškodiť. Čistý dizajn a veľmi jasné stručné správy musia návštevníkovi doslova udrieť do očí. Ak váš web nedokážu prečítať ani vyhľadávacie roboty (zaradia ho do nesprávnej kategórie), mali by ste niečo prepracovať.

CMS. Použitý systém je kľúčový. Každé CMS má nejakú slabinu. Niektoré nejde veľmi upravovať a bez programátora sa nepohnete. WordPress je obrovský a zadarmo, ale veľmi často je cieľom hackerov. Hotové systémy typu Wix či Shoptet majú obmedzené možnosti a neustále pýtajú platby. Ak si dáte postaviť web na mieru, bude to zase prácne a asi aj drahé – ale výsledok môže byť výborný.

UX (užívateľská skúsenosť) a interface. Jednoduchá, ale krásna grafika – a dobre čitateľné písmo. Kombinácia farieb, nad ktorou ste strávili dlhý čas. Načítačí čas stránky musí byť krátky, preto dizajn treba držať na uzde v otázke veľkosti súborov. Musíte poznať publikum, pre ktoré vyrábate web a jeho vkus. Intuitívna navigácia a elementy na stránke, ktoré pasujú do vašej značky. S hlavnou stránkou sa treba pohrať najdlhšie – a podstránky musia zachovávať prísnu logiku. Tvorba web stránok zahŕňa aj veci ako je výskum, čo si o projekte myslí okolie a potencionálni klienti.

Optimalizácia (SEO). Neoptimalizovanú stránku si nebudú všímať ľudia ani algoritmy. Optimalizovať musíte technicky aj obsahovo. Vysledovať kľúčové slová, okolo ktorých sa točí vaše podnikanie a cez ktoré k vám budú prúdiť zákazníci. Treba používať moderné technológie (napr. SSL certifikát je nevyhnutnosť) a fungovať na 100 na všetkých platformách – stolných či mobilných. Používať sociálne siete a priateliť sa s vyhľadávačmi. Používať služby ako Wembaster Tools alebo Analytics.

Aktualizácie. Najväčšia chyba, ktorú robia podnikatelia je, že si nechajú vyrobiť kvalitný web – a potom ho roky nechajú ležať. Na webe ale treba pracovať. Mať plán na údržbu a živiť ho pravidelne kvalitným obsahom. Ak používate rôzne externé technológie, tie časom vyžadujú updaty. A pamätajme, že webstránka je určená na komunikáciu s ľuďmi, preto s nimi komunikujme.

Komerčný článok