Podnikáte v gastre? Na toto by ste nemali zabúdať!

Pandémia priniesla do oblasti gastra veľké zmeny. U niektorých, bohužiaľ, až likvidačné – a u iných pokus o presun do online priestoru. Či už išlo o donášky do domu, alebo jednoducho online prezentáciu. Aj v súčasnosti je to obrovský benefit – ak online priestor svojej gastro prevádzky zanedbávate, nerobíte dobre!

Podnikáte v gastre? Na toto by ste nemali zabúdať!
(zdroj: unsplash.com)

Aj staršie vekové skupiny sú už na webe

Štatistiky sú presné – až 74 % všetkých ľudí prichádza na Facebook denne, pričom čas strávený na tejto platforme sa v priemere pohybuje na úrovni 38 minút. Cez pandémiu dokonca priniesol Facebook aj nárast používateľov s priemerným vekom nad 60 rokov. Aj Instagram medziročne zaznamenáva nemalý rast. Nepracovať teda v rámci marketingu so sociálnymi sieťami je určite veľká chyba.

Prostredníctvom sociálnej siete môžu byť zákazníci neustále v kontakte so svojím obľúbeným podnikom. Ak sa zameriavate skôr na webstránku, dbajte na to, aby bola responzívna – automaticky sa prispôsobila zariadeniu, na ktorom si ju užívateľ prezerá, či už je to tablet, mobil alebo počítač.

Nezabúdajte dať možnosť zákazníkom hodnotiť

Ľudia oceňujú, ak sa im ich obľúbená firma priblíži čo najviac. To znamená, ak im ukážete svoje zákulisie, komunikujete s nimi, vytvárate zaujímavý a hodnotný obsah. Samozrejme, nie každý majiteľ gastro prevádzky má na toto čas. Práve preto dnes existuje obrovské množstvo firiem a jedincov, ktorí si hovoria content creators a o vaše sociálne siete či web sa postarajú.

Alfou a omegou úspechu sú aj recenzie. Ak napríklad do vášho mesta zavítajú turisti a vyberajú si prevádzku, kde sa pôjdu najesť, ako prvé si pozrú recenzie či už na Tripadvisor, alebo inde. Samozrejme, vyberú si ten podnik, ktorý bude mať najlepšie hodnotenia od reálnych zákazníkov.

Hľadáte nové vybavenie do vášho zabehnutého gastro podniku, aby vyzeral na sociálnych sieťach lepšie? Odporúčame na jeho nákup využiť tento Aliexpress promo code alebo navštíviť https://www.kuponyzdarma.sk/, kde určite ušetríte. Ak vám chýba vybavenie v podobe nejakej elektroniky, využite zasa Planeo zľavu a nakúpte aj tento druh tovaru výhodne.

Veľa muziky za málo peňazí

V gastre nezohráva dôležitú úlohu výkonnostný marketing, ale skôr povedomie o značke. To dokážete vynikajúco dosiahnuť práve pomocou sociálnych sietí. Mali by ste nimi cieliť hlavne na emócie – a to dokážu najmä kvalitné fotografie jedál, nápojov a atmosféry podniku.

Výhodou sociálnych sietí sú aj nízke náklady. Dosiahnete nimi veľký zásah aj pri nízkom rozpočte, stačí, ak sú príspevky naozaj kvalitné a zákazníci ich budú zdieľať a komentovať, čím bez väčšej námahy oslovíte desiatky, stovky aj tisícky nových zákazníkov.

Na Facebooku či Instagrame vás ľudia môžu veľmi rýchlo kontaktovať, a to najmä zákazníci gastro prevádzok ocenia. Či už pôjde o rezerváciu stola vo vašom podniku, objednanie si oslavy alebo iného podujatia, prípadne akúkoľvek otázku k jedálnemu lístku – zdáte sa im omnoho viac na dosah, ako keď si o vás len prečítajú na nejakom bilboarde či letáku.