4 tipy, ako si vytvoriť dobré vzťahy s kolegami

Vysnívaná práca nie je len dobrý plat a zaujímavé projekty, ale aj dobré vzťahy v tíme. Zároveň, bez ohľadu na to, aký skvelý tím bude, je vo vašej moci zlepšiť aj vzťahy s kolegami. Užitočné tipy, ako sa správať v komunikácii s kolegami nájdete aj v našom článku.

4 tipy, ako si vytvoriť dobré vzťahy s kolegami
4 tipy, ako si vytvoriť dobré vzťahy s kolegami (Foto: unsplash.com)

Práca je dôležitou súčasťou života každého človeka. Nakoľko väčšinu dňa trávime v práci, zdieľame všetok tento čas aj s našimi kolegami v kancelárii. Preto je s nimi dôležité nadviazať dobré a priateľské vzťahy – najmä ak sa chcete stať dobrým špecialistom alebo očakávate sľubnú kariéru.

Harmonické vzťahy v tíme značne zjednodušujú pracovný proces a my máme pre vás niekoľko užitočných rád, ako to docieliť aj vo vašej firme.

Nekritizujte prácu ostatných

Nikto sa nenarodil so súborom najlepších vlastností a schopností. Každý raz študoval základné zručnosti povolania a zložitosť špeciality. Preto, ak váš kolega niečo nezvláda alebo sa dopustí nepríjemných chýb, namiesto toho, aby ste mu naliali prúd kritiky a niečo mu vyčítali, je lepšie mu pomôcť porozumieť úlohám. Nakoniec robíte spoločnú vec, takže konečný výsledok závisí od práce každého zamestnanca v tíme.

Zúčastňujte sa firemných akcií

Účasť na týchto záležitostiach je veľmi dôležitá. Pomáha vám to lepšie spoznať vašich kolegov, vytvoriť si priateľstvá a prispôsobiť sa začiatočníkom v tíme. Zvyšuje to aj lojalitu zamestnancov k spoločnosti. Aj keď sa vám takéto udalosti predtým nepáčili alebo ste ich považovali za príliš formálne, skúste sa ich zúčastniť, možno sa vám to bude páčiť.

Na prácu za počítačom a sedenie na špeciálnej zdravotnej stoličke máte času predsa dosť. Teraz prišla rada na zábavu.

Robte svoju prácu čo najlepšie

To zvýši vašu dôveryhodnosť v očiach tímu, budete rešpektovaní a získate profesionálne zručnosti. Nikto nechce pracovať so zamestnancom, ktorý pracuje tak, že sa snaží svoje chyby preniesť na kolegov. A naopak, bude pre každého príjemné pracovať s odborníkom vo svojom odbore, s ktorým sa vždy dá konzultovať a vie, že úloha sa bude vykonávať na najvyššej úrovni.

Vytvorte si hranice

Ak hovoríme o pomoci, za zmienku stojí zlatý priemer. Poznať v tejto snahe hranice a zlatú strednú cestu. Niektorí zamestnanci to môžu zneužívať, iní sú naopak bez vašej pomoci bezradní. Tak trocha sa musíte snažiť vedieť druhých aj pochopiť.

Text:PR