Slováka do obchodu vedia prilákať zľavy

Zľavy milujeme. Práve kvôli nim ideme do obchodu, aby sme ušetrili 10 centov a minuli o 10 EUR viac ako sme plánovali. Čierny piatok pochádza z USA a Kanady a je piatkom po Dni vďakyvzdania. Britská agentúra Which porovnala akciové ceny 35-tich elektrospotrebičov a výrobkov osobnej starostlivosti počas minuloročného Black Friday. Podľa agentúry až 60 % zľavnených cien bolo v rovnakej výške ako bežná cena produktu. Myslíte, že na Slovensku je to iné?

Slováka do obchodu vedia prilákať zľavy
Slováka do obchodu vedia prilákať zľavy (Foto: unsplash.com)

Po Black Friday sú Vianoce najviac akčné tak v kamennej predajni ako aj na internete. Niektoré obchody totiž zámerne zvýšili ceny za posledné dva týždne, aby prekvapili vysokou zľavou na Štedrý deň u tovaru, ktorý by sa už inak nepredal. Zľava je naozaj vysoká, avšak reálna cena výrobku nie je nízka. Výnimočná cena v akcii môže byť bežnou cenou u konkurencie bez uplatnenia zľavy.

Obchodníci aj u nás dobre vedia, čo ich zákazníkov vie prilákať k nákupu práve u nich. Vo veľkej miere sú to práve zľavy. Za ďalšie to môže byť pridaná hodnota v podobe predĺženej záruky, servisu u zákazníka doma alebo iných nadštandardných služieb v podobe ponúk predávajúceho. Pri eshopoch sa často jedná o malé darčeky navyše alebo dopravu zdarma.

Zľava je však často relatívny pojem. Niekedy sme pre lacnejší prací prášok ochotní cestovať cez pol mesta, aby sme ušetrili 50 centov alebo 1 euro. Priom však platíme za cestu, či už je to lístok na MHD alebo palivo do auta. Zároveň platíme tým najcennejším čo máme, a to naším časom. Zvážme preto, či daná zľava zato aj stojí.